Jeg sidder her i sengen lørdag morgen med en kop kaffe og nyder livet. Kigger ud af vinduet på den våde have og tænker på det hvide Sverige – og glæder mig til den kommende elgjagt. Jeg har sådan savnet sat være deroppe, men tiden er jo en begrænset ressource.
Måske er det også derfor ingen meldt ud at han tager og laver fællesmaden… nu er du jo så sent at folk måske allerede har kokkereret noget til sig selv og frosset ned? Nej, det kan nok nås endnu….
Jeg og mine gæster er friske på fællesspisning i Restauranten, men jeg kan ikke selv finde tid til at sørge for maden. Men hvis det noget julefrostagtigt kan jeg naturligvis godt indkøbe noget, som ikke skal tilberedes, fx brød, sild, fedt, osv.
Alternativt kan vi i Det Gule Hus lave vores egen fællesspisning. Julefrokost?
Jeg har en del hjemmelavede snapse, som jeg kan tage lidt med af.
Næste ting, som jeg tænker på, er om nogen har plads til et våbenskab i bilen. Det er ca 60x30x180cm og det er tungt. Det er tænkt som DGH’s fællesvåbenskab, så måske der er en bror i huset med bedre plads i bilen end hos mig, der har en gæst i bilen og kæmpe vinteroppakning ned.
Nu er kaffen drukket og jeg kan til at komme afsted og få taget en quicktest. Better dage than sorry. Når der er julefrokost i eftermiddag….
Men lige et par andre tanker, som I jagtgutter også gerne må kommenter på med jeres tanker og idéer.
Hvor fa’en er grisene? Hvordan får vi den trukket til? Hvem har halm, hø, roer, æbler mm med? 🙂
Hvor dyb er sneen? Er der væltede træer?
Håber I alle har det godt. Glæder mig til at høre jeres input og se jeres smukke ansigter til jagt 🙂
Go’ yòl !